Önümüzdeki yıllarda eğitimin geleceğini şekillendirecek ana maddeler...
1. Zaman ve mekân kavramı ortadan kalkacak
Günümüzde
eğitimdeki mevcut sorunlar ile geniş kitlelere kaliteli eğitim sunmak ancak
teknolojinin aktif bir şekilde eğitim aracı olarak kullanılması ile mümkün
olacaktır. Eğitim sürecinin bir sonucu olarak değerlendirilebilecek teknolojik
gelişim eğitim sürecinin de yapısını değiştirmekte, eğitim anlayışına farklı
bir bakış açısı getirmektedir. Böylece öğrenciler farklı yerlerde farklı
zamanlarda öğrenebilecekleri daha fazla fırsata sahip olacaklar. Teorik
bilgilerin sınıf dışında öğrenildiği anlamına gelirken, pratik yapılması geren
bölümlerin yüz yüze etkileşimli olarak öğretilmesi anlamına gelecektir.
2. Bireyselleştirilmiş Öğrenme
Her birey
kendi yeteneklerine ve öğrenme düzeyine uyum
sağlayan eğitim araçlarıyla öğrenecekler. E-Öğrenim araçları
sayesinde uzaktan, kendinden çalışmalı öğrenme için fırsatları artacak. Bu her bireyin, belli bir seviyeye ulaşıldığında daha zor
görevler ve sorularla öğrenme hızını kendisinin ayarlayacağı anlamına
gelecektir. Bir konuda zorluklarla
karşılaşan öğrenciler, istenen seviyeye ulaşana kadar daha fazla pratik yapma
fırsatına sahip olacaklardır. Öğrenciler bireysel öğrenme süreçleri
sırasında olumlu bir şekilde güçlendirilecektir. Ayrıca, öğretmenler hangi öğrencilerin hangi alanlarda yardıma
ihtiyaçları olduğunu açıkça görebilecekler ve gerekli noktalarda onlara
daha hızlı rehberlik edebileceklerdir.
3. Serbest seçim
Öğrenciler kendi tercihlerine göre; farklı cihazlar, farklı programlar ve
teknikler ile öğrenebilecekler.
4. Proje tabanlı öğrenme ve saha deneyimi
Teknoloji, belirli alanlarda daha fazla
etkinliği kolaylaştırabileceğinden, derslerde 'alan' deneyimi için
ayrılabilecek zaman artacaktır. Okullar, öğrencilere işlerini temsil eden
gerçek dünya becerileri edinmeleri için daha fazla fırsat sağlayacaktır. Böylece
öğrencilerin staj yapmak, projelere ve iş birliği projelerine danışmanlık
yapmak için daha fazla vakitleri olacak tecrübe kazanımları artacaktır. Öğrenciler proje tabanlı öğrenmeye ve çalışmaya uyum sağlayacaklardır. Bu, becerilerini çeşitli durumlarda daha
kısa sürede nasıl uygulayacaklarını öğrenmek zorunda oldukları anlamına
gelir. Bu zaman örgütsel,
işbirlikçi ve zaman yönetimi becerilerinin, her öğrencinin ilerideki akademik
kariyerlerinde kullanabileceği temeller olarak öğretilebildiği zamandır.
Öğrenciler roje tabanlı öğretim sayesinde öğrendiklerini hayata geçirmeyi daha
çabuk öğrenecek ve ileriki kariyerlerine başladıkları zaman uygulama
tecrübesine sahip olacaklardır.
5. Veri
yorumlanması
Bilgisayarlar yakında her istatistiksel analize
dikkat edecek, verileri açıklayacak ve analiz edecek ve gelecekteki eğilimleri
tahmin edecektir. Bu nedenle, bu verilerin insani yorumu gelecekteki
müfredatın çok daha önemli bir parçası haline gelecektir. Kuramsal bilgiyi
sayılara uygulamak ve bu verilerden mantık ve eğilimleri ortaya çıkarmak için
insan akıl yürütmesini kullanmak, bu okuryazarın temel yeni bir yönü haline
gelecektir.
6. Sınavlar tamamen değişecek.
Eğitimciler, sınavların, öğrencilerin ilk işlerine girerken neleri
yapabilmeleri gerektiğini ölçebilecekleri konusunda endişe
duymaktadırlar. Bir öğrencinin gerçek bilgisi, öğrenme süreci boyunca
ölçülebildiğinden, bilgilerinin uygulanması, alandaki projeler üzerinde
çalışırken test edilecektir.
7. Öğrencinin bizzat müfredata
etkisi artacaktır
Öğrenciler müfredatlarını
oluşturmaya daha fazla dahil olacaklar. Çağdaş, güncel ve kullanışlı bir
müfredatın sürdürülmesi hem profesyonellerin hem de “gençlerin” dahil olduğu
durumlarda gerçekçi olabilecek. Öğrencilerin derslerinin içeriği ve
dayanıklılığı konusundaki eleştirel girdileri, her şeyi kapsayan bir çalışma
programı olması olmazsa olmaz haline gelecektir.
8.Rehberlik
daha önemli hale gelecektir.
Tüm bunlar doğrultusunda 20 yıl içinde,
öğrenciler öğrenme süreçlerine çok fazla bağımsızlık katacak, rehberlik
öğrencilerin başarısı için temel unsur olacaktır. Öğretmenler,
öğrencilerimizin yollarını arayacakları bilgi ormanında merkezi bir konumda
yerlerini alarak ve öğrencilere uygun yol da uygun yöntemle ilerlemeleri için
rehberlik edeceklerdir. Yani her aşamada, öğretmen ve eğitim kurumu akademik
performans için hayati önem taşımaya devam edecektir.